La intel·ligència artificial a l'empresa requereix coneixement i intel·ligència emocional segons CEDEC

CEDEC, com a soci en gestió estratègica per a pimes i empreses familiars, acompanya els propietaris i els directius empresarials en l’elaboració i posada en marxa de mètodes i eines que els permetin aconseguir els seus objectius. I entre aquestes eines, la intel·ligència artificial apareix com un dels avenços principals que tenen al seu abast per adquirir més competitivitat en totes les àrees de treball i per accelerar la presa de decisions.

Avui dia, no hi ha cap empresa que no faci servir algun tipus de sistema que no contingui elements propis de la intel·ligència artificial. De fet, qualsevol sistema informàtic és ja part principal d’un sistema d’intel·ligència artificial, quelcom imprescindible en el món empresarial. Però, quin ús es dona a la IA dins el món empresarial? Podria arribar a substituir l’empresari en la presa de decisions?

Denominem «intel·ligència artificial» el conjunt d’eines i algoritmes que permeten a les màquines prendre decisions d’una manera autònoma, és a dir, simular processos d’intel·ligència humana sense intervenció humana.

Una gran part de les eines desenvolupades des de la IA es troben actualment a l’empresa: són els anomenats sistemes d’informació (SI), unes eines a disposició de les empreses per millorar, augmentar i accelerar la gestió de les dades i els processos. Avui dia, quan la velocitat a l’hora de disposar de la informació per prendre decisions és imperativa, els SI han esdevingut una eina imprescindible per entendre millor i més ràpidament l’evolució del negoci.

Com a exemples pràctics d’IA a les empreses, hi ha tota mena d’eines d’anàlisi de dades («big data») per obtenir informació d’interès; l’automatització de processos de tasques rutinàries que es poden programar per fer-se en menys temps i menys recursos; els chatbots com a servei d’atenció al client en pàgines web, o el servei d’assistent virtual, que ja està força introduït a moltes llars. Les aplicacions són més nombroses del que sembla a priori.

En qualsevol cas, una eina no pot substituir un ésser humà en la presa de decisions estratègiques; hi contribueixen, sens dubte, però no prenen la decisió. Darrere de cada decisió humana, hi ha una emoció que la matisa. I, és més, la informació que generen els SI prové d’un extens coneixement del negoci, de l’empresa i del sector, que permet una parametrització precisa d’aquesta informació, que sàpiga separar el que realment importa del que és superflu i que resumeixi la informació per obtenir quelcom que sigui realment útil i necessari.

Cal no oblidar que l’empresa està formada per persones, començant per l’empresari mateix. Per tant, és del tot necessari utilitzar una altra mena d’intel·ligència, en teoria inherent a l’ésser humà, que és la denominada intel·ligència emocional, utilitzada per i per a persones, empleats, clients, col·laboradors, proveïdors, etc. Daniel Goleman, investigador i psicòleg estatunidenc, va popularitzar el concepte d'»intel·ligència emocional», que inclou descriure-la com a autoconeixement, autocontrol, automotivació, empatia o habilitats socials, fonamentals per a l’acompliment laboral.

En conseqüència, es pot afirmar que la incorporació d’SI derivats de la intel·ligència artificial a les organitzacions no fa més intel·ligents les persones que gestionen l’empresa, ni aquests SI els aporten més experiència ni prenen decisions en el seu nom. Són molt necessaris, però es fan indispensables uns altres dos elements bàsics; el coneixement i la intel·ligència emocional. Així doncs, cal diferenciar entre els elements següents:

1. Coneixement. És imprescindible conèixer i dominar els indicadors essencials de la gestió del negoci. Conèixer una informació precisa, que sigui realment útil per dominar l’empresa, classificada i ordenada d’una manera ajustada, evitant excessos i informació supèrflua i innecessària que només distorsionen la informació realment important.

2. Intel·ligència emocional. Disposar de tècniques absolutament necessàries i utilitzar-les per poder obtenir el màxim rendiment de nosaltres mateixos i del personal que tenim a càrrec, d’una forma harmoniosa i motivadora.

3. Sistemas d’informació procedents de la intel·ligència artificial. Disposar de l’eina necessària que ens proporcioni, d’una forma clara, ordenada, comprensible, perfectament parametritzada i interpretable, només la informació que realment sigui necessària per prendre decisions correctament.

CEDEC, Consultoría de Organización Estratégica de Empresas, treballa amb tots els elements necessaris per fer una gestió empresarial correcta que presti una atenció especial als tres conceptes fonamentals descrits més amunt. Partint del coneixement i de l’aplicació adequada i raonable de la intel·ligència emocional, s’aporten tècniques necessàries per incloure, en el dia a dia de l’empresa, eines de sistemes d’informació a mida, com ara el Business Intelligence de CEDEC, orientat a prendre millors decisions estratègiques d’una manera àgil, precisa i fiable, una part essencial per treballar i assolir l’excel·lència empresarial en la gestió d’empreses.

Informació sobre CEDEC
CEDEC
és la consultoria d’organització estratègica líder a Europa en gestió, direcció i organització d’empreses familiars des de l’any 1965. La seva finalitat és posar a l’abast de les empreses els sistemes d’organització que els resultin més eficients, a fi d’optimitzar-ne els resultats empresarials per assolir i treballar junts cap a la consecució de l’Excel·lència Empresarial.

El seu factor diferencial recau en la seva contrastada metodologia de treball. CEDEC treballa amb i per els empresaris amb l’objectiu d’implementar de forma efectiva, en empreses familiars de qualsevol mida, una gestió professional i actualitzada per mitjà de l’aplicació de tècniques i sistemes de treball propis.

Implantada a Espanya des de 1971, CEDEC ha participat en projectes de més de 46.000 empreses, en concret més de 13.000 a Espanya, amb una plantilla de més de 300 professionals altament qualificats en totes les seves seus, 150 de les quals a Espanya.

Amb oficines a Espanya a Madrid i Barcelona, la consultora d’organització estratègica per a empreses familiars CEDEC està present a França, Bèlgica, Luxemburg, Suïssa i Itàlia.

El treball i la consolidació del CEDEC com a empresa especialista en organització estratègica empresarial, es pot veure reflectida en nombroses opinions i casos d’èxit d’empreses nacionals i internacionals, que ofereixen de manera desinteressada la seva opinió sobre CEDEC i que poden ser consultades en les diferents webs dels països on està implantada l’empresa https://www.cedec.es/opiniones, així com comentaris visuals en el seu canal de youtube https://www.youtube.com/channel/UCg86SZfSTgWFsRWz27OfW_g

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *