Adif i Renfe restableixen el servei de la línia R8

Adif i Renfe han restablert durant aquesta jornada el servei habitual de la línia R8, una vegada finalitzats els treballs de reparació dels greus danys que es van produir a l’àmbit de la Bifurcació Mollet arran del robatori d’un cable del sistema d’electrificació el passat 15 de desembre.

D’aquesta manera, el servei de la línia R8 queda totalment recuperat coincidint amb l’inici de les classes dels segon semestre del curs universitari de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Igualment, queda totalment normalitzada la circulació ferroviària a l’àmbit de la Bifurcació Mollet després que el passat 11 de gener es va restablir el servei habitual de les línies R2 i R11.

Tasques de reposició de les instal·lacions
Per al restabliment del servei habitual a les línies R2, R8, i R11, Adif ha restituït completament els enclavaments de Mollet-Sant Fost i de la Bifurcació Nus de Mollet, que havien quedat totalment inservibles, i parcialment els de La Llagosta i Riera de Caldes.

Per a això, s’ha actuat en els equipaments principals i de camp de sistemes d’alimentació elèctrica, informàtics, de senyalització, de comunicacions, de gestió de trànsit i de manteniment de les instal·lacions.
També s’han reposat 74 quilòmetres de cablejat dels sistemes de senyalització, comunicacions, gestió de trànsit i seguretat, entre d’altres, que es van veure afectats. De forma paral·lela, també s’han dut a terme les proves i treballs de camp per verificar el correcte funcionament de les noves instal·lacions.

El robatori de 480 metres d’un cable del sistema d’electrificació i el posterior contacte de cables d’alta tensió amb altres conductors elèctrics de baixa tensió va provocar diversos incendis i greus afectacions generalitzades en diferents punts de la infraestructura ferroviària. Aquests incendis van afectar greument quatre enclavaments (sistemes de gestió de tots els dispositius de trànsit en estacions o bifurcacions), dos dels quals van quedar completament destruïts i altres dos molt danyats. També van provocar greus afectacions a les xarxes de cablejat de comunicacions, instal·lacions de seguretat, sistemes de senyalització i equips informàtics que regulen la circulació de trens a nivell local en estacions i trajectes entre La Llagosta, Cerdanyola Universitat i Mollet-Sant Fost.

Per portar a terme el conjunt d’aquests treballs, Adif ha mobilitzat un equip de gairebé 60 persones, entre tècnics especialitzats i d’empreses tecnòlogues, proveïdores de subministres i de manteniment.

Leave a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *