L'Escola d'Administració Pública de Catalunya, en un projecte europeu de transferència de coneixement

L’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC), ens adscrit al Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, participa en un consorci format per deu institucions i universitats europees per a la transferència de coneixement i experiència en gestió de l’administració pública, amb països de l’Àsia central. L’Escola es farà càrrec de crear i desenvolupar un model estable de detecció de necessitats formatives a l’Administració pública al Kirguizistan i Turkmenistan. Aquesta col·laboració s’emmarca en el projecte europeu ROAD, cofinançat pel Programa Erasmus+ de la Unió Europea, que l’Escola ha presentat recentment a Lisboa.  

L’Institut Superior Tècnic (IST) de Lisboa és l’entitat que actua com a coordinador dins d’aquest projecte, que rebrà 815.588 euros de finançament, en el marc del programa de la Unió Europea Erasmus+ per a l’educació, la formació, la joventut i l’esport durant el període 2014-2020. Aquest programa està dissenyat per recolzar els països participants en la utilització del talent humà i del capital social. També pretén millorar les oportunitats de cooperació i mobilitat amb els països associats.  

Projecte europeu ROAD  
El projecte ROAD (Regional Objectives for Administrative Development) és una continuació de l’anterior projecte en la mateixa línia -anomenat HONOR- i que es va dur a terme amb èxit a la República de Kirguizistan. En aquest nou projecte, a més de treballar amb aquest país de l’Àsia central, també es duran a terme accions per a la capacitació dels empleats públics de la República de Turkmenistan.  

Aquest projecte té quatre objectius clau en la formació: la direcció estratègica i governs locals; el desenvolupament i manteniment de les infraestructures de transport urbà; l’economia del turisme, i el control financer, auditoria i avaluació de la despesa pública.  

El rol de l’EAPC dins d’aquest projecte és liderar dues activitats principals. La primera consisteix en dur a terme la detecció de necessitats formatives i el posterior mapatge dels empleats públics i, la segona, estar a càrrec de la sostenibilitat del projecte a mig termini.   Aquesta col·laboració respon a l’objectiu estratègic de l’Escola de posicionar-se entre els principals referents internacionals en la formació continuada de quadres directius i de comandament en l’àmbit públic i reforçar les seves relacions amb centres homòlegs internacionals, mitjançant la cooperació i col·laboració activa en els àmbits de la formació i la investigació en l’àmbit públic.

El contingut d’aquest comunicat va ser publicat primer en la pàgina web de la Generalitat de Catalunya

Leave a Comment

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *